Jachty są jednostkami wodnymi, jakie do swojego poruszania się wykorzystują siłę wiatru. Lecz na ich wyposażeniu najczęściej znajduje się też nieduży spalinowy silnik, o mocy kilku KM. Nie stanowi on głównego napędu, lecz bardzo się przydaje przykładowo podczas portowych manewrów czy przy jakimś zagrożeniu. Takie silniki nie są używane zbyt często, niekiedy mają one możliwość pracy jedynie parę razy w roku. Z tego też powodu wielu posiadaczy jachtów zapomina nieco o ich regularnym serwisowaniu, a zaniedbania takie zakończyć się mogą jakąś poważniejszą awarią.
Najczęściej będzie to miało miejsce w najmniej odpowiednim momencie w trakcie sezonu, a wtedy naprawa silników jachtowych okazać się może możliwa dopiero po jakimś okresie czasu. Z tego też powodu raz do roku, na przykład w zimie, taki silnik powinien zostać zdjęty z jachtu i oddany do jakiegoś serwisu. W takcie niego taki sprzęt zostanie szczegółowo sprawdzony, a jeżeli zostaną zauważone jakieś usterki, to będzie dużo czasu na to aby je naprawić.
Trzeba też wymienić świece, olej i pozostałe materiały eksploatacyjne, zgodnie z wymaganiami wytwórcy. Tego typu serwis silnika gazowego może być wykonany w jakimś autoryzowanym punkcie, lecz zrobić też go może jakiś niezależny mechanik. Istotne jest, żeby taka osoba dysponowała odpowiednim doświadczeniem i umiejętnościami, oraz posiadała potrzebny diagnostyczny sprzęt. Dzięki temu silnik z pewnością nie powinien zawieźć wtedy, kiedy będzie się go potrzebować najbardziej.
+Tekst Sponsorowany+