Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Świadectwo energetyczne dla domu – w jaki sposób można go szybko wykonać

autor Redakcja SnM
9 wyświetleń

Jedną z wielu spraw, jakie są do załatwienia przy sprzedawaniu domu lub mieszkania, jest świadectwo energetyczne. Dokument ten jest wymagany przy tego typu transakcjach, podobnie zresztą jak w przypadku wynajmu. Budynki niedawno postawione powinny już dysponować świadectwem, natomiast posiadacze starszych muszą się o niego postarać. Na szczęście nie ma żadnych problemów, aby to załatwić, ponieważ na naszym rynku funkcjonuje wiele firm oferujących tego typu usługi. Podczas wyboru firmy należy jednak na kilka istotnych rzeczy zwrócić swoją uwagę. Przede wszystkim osoba wykonująca takie zlecenie posiadać musi do tego stosowne uprawnienia, w przeciwnym razie zrobiony dokument nie będzie ważny.

Dla wielu osób sporo znaczenia będzie też miała cena, ale tu akurat jest naprawdę dobrze. Z uwagi na dużo konkurencji ceny wykonania certyfikatów zmniejszają się cały czas. Obecnie można taki dokument wykonać już za kwotę poniżej dwustu złotych, jeżeli będzie on dotyczył niedużego domu czy mieszkania. W przypadku większych obiektów kwota może nieco wzrosnąć, lecz rzadko kiedy przekroczy tysiąc złotych. To w dużej mierze jest rezultatem możliwości załatwienia wszystkiego zdalnie. Żeby przygotować Świadectwo energetyczne lokalu nie trzeba będzie przyjeżdżać na miejsce i oglądać danego obiektu.

Zupełnie wystarczy jeżeli właściciel podeśle komplet dokumentów, a także kilka zrobionych w odpowiedni sposób fotografii. To umożliwi obliczenie wszystkiego co potrzeba, i przesłanie opracowania klientowi. Ważne przy tym jest to, aby podawane dane były zgodne ze stanem faktycznym. Jeżeli będzie inaczej i ktoś to wykryje, to liczyć się trzeba z jakąś karą. Zależnie od oczekiwań zrobiony dokument można otrzymać w wersji elektronicznej lub papierowej. W obu tych przypadkach będzie on musiał zawierać wszystkie potrzebne informacje, w tym nadany w centralnym rejestrze numer. Ważność świadectwa to dziesięć lat i po upływie tego czasu trzeba go ponownie zrobić, chyba że w przeprowadzone zostaną w międzyczasie jakieś poważniejsze prace.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Warte przeczytania:

Dodaj swój komentarz